6 h till tenta...

Vilken jävla mördardag. Pluggat i stort sett hela tiden från 10 till nyss. Men nu får det fan vara nog. Tentan börjar 0800 vilket betyder att det är uppstigning om ungefär 5  timmar.

Efter tentan blir det avresa norrut. Ingen lastbil hem även om det var ett alternativ (ankomst till Bollnäs 0500 lät inte så jävla lockande..). Istället liftar jag med Gurra som ska till Arlanda, därifrrån tar jag ett förhoppningsvis billigt tåg som jag håller på budar på på Tradera. Med det kommer jag till Söderhamn så det blir buss sista biten..har jag lite flyt på Tradera kan jag ju ändå komma under en totalkostnad på hundralappen och ändå hinna hemma till de barnförbjudna filmerna på canal plus.

"Men Jon!"  Tänker du väl nu morsan...men no worries. Hela grejen var att berätta att jag kommer hem innan midnatt. Det blev liksom lite roligare på det där viset..


Fick för några timmar sen en matchrapport från min kamrat, tillika burväktare i KM-segrarna RSK, Olov Linck. Rapporten var från toppmötet i korphockeyn. BKH - Combigrillen. En drabbning som innan avslag förväntades bli het, och det blev den.

Combigrillengubbarna lackade ur när de förstod att de inte en chans (vi ledde med 9-3..) och tog ut sin frustration på stackars Crille Törnros och hans närmaste kamrat - han som dinglar mellan benen. Mycket fult.
Naturligtvis uppstod rabalder och det hela slutade i matchstraff och avbruten match. Segern gick naturligtvis till BKH...

BK Hagakamraterna - fortfarande obesegrade

image79

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0